۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

نمونه مدیریت استراتژیک رسانه

بی بی سی در راستای کاهش بودجه تولید مطالب آنلاین، ۲۰۰ وبسایت خود را خواهد بست.
این تغییرات، که با هدف ۳۴ میلیون پوند (حدود ۵۴ میلیون دلار)کاهش در بودجه آنلاین بی بی سی صورت می گیرد، به از دست رفتن ۳۶۰ پست طی دو سال آینده منجر خواهد شد.
سایت های Switch و Blast که مخاطبان نوجوان دارند و سایت اجتماعی ۶۰۶ از جمله سایت هایی اند که فعالیتشان متوقف خواهد شد.

این اقدام ها بخشی از تصمیم بی بی سی برای ۲۰ درصد صرفه جویی در بودجه کلی بی بی سی صورت می گیرد.

بر اساس توافق بی بی سی و دولت بریتانیا، میزان "حق اشتراک استفاده از تلویزیون" که به طور مستقیم برای اداره بی بی سی در بریتانیا از شهروندان دریافت می شود، برای شش سال آینده تثبیت شده است.

بی بی سی می گوید تغییرات در بخش آنلاین سبب تمایز بیشتر وبسایت های بی بی سی و کاسته شدن از رقابت آنها با وبسایت های تبلیغاتی خواهد شد.

وبسایت RAW که به مهارت های زندگی می پردازد و وبسایت مستند ویدئو نیشن Video Nation و شبکه اجتماعی h2g2 نیز در راستای همین تعطیل خواهد شد.

بر اساس تصمیم مدیران بی بی سی، محتوای غالب وبسایت هایی که به معرفی برنامه ها می پردازند، به طور خودکار تولید خواهد شد و سایت های رادیوی دیجیتالی رادیو ۷، ۶ موزیک و live sports extra به طور خودکار به روز خواهند شد.

اولویت های تولید محتوا 
از تعداد وبلاگ های خبری کم خواهد شد و انجمن ها و وبسایت هایی که سرویس های اجتماعی ارائه می دهند، جای خود را به ابزارهای یکپارچه ویژه شبکه های اجتماعی خواهند داد.

همچنین از حجم کلی اخبار ورزشی، محتواهای زنده آنلاین، و اخبار دنیای هنر و سرگرمی کاسته خواهد شد و مطالب فرهنگی و هنری در وبسایت های خبری نیز پوشش کمتری خواهند داشت.

علاوه بر این، سایت های محلی از این پس، مطالب غیرخبری تولید نخواهند کرد.
انتظار می رود حدود ۱۸۰ وبسایت در سال جدید، پیش از موعد نهایی، به کار خود پایان دهند. مجموع این تغییرات تا فوریه ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ عملی خواهد شد.

مارک تامسون، مدیر عامل بی بی سی، گفت: "بی بی سی آنلاین موفقیت بزرگی است ولی تعداد زیاد وبسایت ها گاهی باعث می شود که در تامین انتظارات، ناکام بمانیم."

او گفت: "تجدید نظر درباره اولویت های تولید محتوا، پایبندی به بالاترین استانداردها، و کارکردن به شیوه ساده تر و موثرتر به ما کمک خواهد کرد که بی بی سی آنلاین را برای آینده متحول کنیم."

او تصریح کرد که این تغییرات "دردناک" خواهد بود ولی تاکید کرد که "بی بی سی آنلاین" در قلب آینده دیجیتالی این سازمان قرار خواهد داشت.

آینده بی بی سی آنلاین در راستای اجرای طرح "کیفیت حرف اول را می زند" در ۱۰ حوزه متمایز شکل خواهد گرفت: خبر، ورزش، آب و هوا، CBeebies، CBBC (سایت های ویژه کودکان)، علم و آموزش، رادیو و موسیقی، تلویزیون و آی پلیر، صفحه اصلی و جست و جو.
سرویس‌های بهتر
با تغییراتی که در آینده صورت خواهد گرفت، مرور و استفاده از بی بی سی آنلاین ساده تر خواهد شد.

اریک هاگرز، مدیر فیوچر مدیا و تکنولوژی بی بی سی گفت که بی بی سی استراتژی واحدی ایجاد کرده، و سرویس بهتری برای مخاطب ها فراهم خواهد شد.

تمرکز بی بی سی در حوزه تولید محتوا روی اخبار باکیفیت بالا خواهد بود، وبسایت های محلی اخبار، مطالب ورزشی، اطلاعات آب و هوا و مطالب ویژه سفر را با وضوح و روشنی بیشتر ارائه خواهند کرد و فضاهای خلاقیت بیشتری برای کودکان وجود خواهد داشت.

همچنین آی پلیر تغییر شکل خواهد داد و مخاطبان خواهند توانست از برنامه ها و اطلاعات برنامه ها به همراه محتوای آرشیوی آن استفاده کنند.

بی بی سی همچنین فهرستی از کارهایی را که در آینده نخواهد کرد، منتشر کرده است.

راه اندازی شبکه اجتماعی، تولید برنامه های پخش موسیقی آنلاین، و نیز پرداخت حق پخش آنلاین برای برنامه های ورزشی در این فهرست دیده می شود.

بی بی سی همچنین اعلام کرده که تا سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تلاش خواهد کرد تا تعداد مراجعه به وبسایت های خود را از ماهی ۲۲ میلیون به دوبرابر برساند.

بی بی سی پیش از این به دلیل طیف گسترده خروجی و تولیدات خود، توسط چند سازمان رسانه ای مورد انتقاد قرار گرفته بود.

در سال ۲۰۰۹ جیمز مرداک بی بی سی را در بازار پرکشمکش رسانه ای به "تصرف فضای رسانه ای" متهم کرد و گفت که عملکرد بی بی سی در حوزه خبر، "رقابتی خفه کننده" ایجاد کرده است.

بودجه بی بی سی آنلاین در حال حاضر ۱۳۷ میلیون پوند است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر